Followers

Wednesday, July 29, 2015

Nostalgia Biskut Raya




Dulu dulu masa muda remaja suka tangkap gambar makanan termasuklah gambar biskut biskut raya bila beraya

Tapi sejak kamera compactku hilang sewaktu berpindah beberapa tahun lalu, terus berkubur semangat nak ambil gambar

Kamera handphone juga kualiti semakin kurang kerana calar yang amat. Ambil gambar pun macam duduk dalam kabus. Kabur sungguh

Jadi kesempatan beraya bersama abah dan juga adik bongsuku waktu raya yang lalu, aku pinjam kamera handphone beliau.

Adik geleng kepala tengok aku amik gambar biskut raya. Aku bagi alasan, biskut tu cantik tak ada kat umah kita..hee hee..

Tak banyak pun cuma sekeping dua..

Biskut Seroja yang susah nak jumpa. Inti peanut butter


Kek kukus lumut umah pak imam. Semua sedap tak terkata!



Baulu cermai warna warni umah nenek aji tempat aku mengaji kecik kecik




Biskut samprit dahlia..umah nenek aji jugak




Samprit bunga cina new version







Er...sebenarnya banyak lagi kalau nak ikutkan biskut yang aku nak amik. Tapi..tak sempat sebab dak kenit dua orang tu pun sibuk nak enterprem.. Alang tak tau aku snap gamba kuih raya ni. Kalau dia tau mesti geleng kepala tengok perangai pelik aku...


 

No comments:

Post a Comment