Followers

Wednesday, August 5, 2015

Bagai Nyawa di Hujung Tanduk




Pagi ini memandu dalam keadaan tidak stabil.
Hampir saja nak mc patah balik umah
Tapi iman masih kuat lagi, jadi teruskan juga perjalanan
Sambil tu tekan perut yang memulas mulas macam nak pecah

Demi Allah sakit kali ini memang sakit ya amat sangat
Nak berhenti singgah petronas dah lepas jauh.
Muka berkerut tahan sakit
Berhenti di trafik light sambil gosok perut
Wahai perut janganla buang dalam keta ni..jauh lagi perjalanan
Dalam pada tu tak putus aku sebut Allah...Allah..Allah..

Tiba tiba ada satu kereta betul betul himpit dari kiri nak mencelah potong line
Aishhh..tak bole jadi ni..penat beratur wey..
Aku toleh kereta putih tu, ammoi cina rupanya
Maaf, tak boleh kasi can sebab lu potong wa punya balisan 

Makin berani plak ammoi tu himpit ke depan perlahan-lahan
Kalau aku biarkan, mau terkincit dalam kereta ni
Terpaksa jadi jahat sikit
Lampu trafik light bertukar hijau
Aku terus tekan minyak sambil hon kuat kuat supaya ammoi tu tak potong aku
Alhamdulillah..dia tak berani potong

Kalau potong juga memang nak cari pasal..hew hew hew
dahla nak terkincit, dia plak suka suka ati nak potong barisan

Sepanjang 45 minit atas jalan raya aku hanya mampu doa agar selamat sampai opis
Dan doa sangat agar tak terkincit dalam kereta

Alhamdulillah..Allah makbulkan doa aku
Sampai sudah di parking kereta
Mencicit aku lari ke toilet berdekatan 
Berterabur aku lari dengan baju kurung 
Hilang kesopanan. X apa. Emergency..


Legaaaaaaa selamat melabur akhirnya
Tapi sakitnya, Allah saja yang tahu
Terima kasih Allah, makbulkan doaku agar tak terkincit dalam kereta tadi



Moralnya :      Jangan makan campur campur bila ada open house
                    Jangan tamak ambil makanan. Makan sekadar perlu sahaja
                   (huhu..ya..semalam makan kat open house tak ingat..abes smua aku sumbat..)



No comments:

Post a Comment