Followers

Sunday, March 13, 2011

..oh bulan..



Sedih sangat dikala ini. Shiha mentor musim ke 5 nyanyi lagu Menghitung Hari sikit pun dah bergenang air mata. Memang sedap suara Shiha anak didik kak pah ni. Layan perasaan dulu. Kenapa mesti bersedih? Sebab apa? Sukarnya nak luahkan pada Bulan sebab dia mesti tak nak tau dan ambil tau. Bulan tengah sibuk. Sibuk dengan dunia dia. Sampai dengan kita pun tak ambil tahu. Bulan tahu tak kita terasa hati sangat dengan Bulan yang makin lama makin malap nak sinarkan cahaya dikala malam? Kenapa Bulan suka main sembunyi-sembunyi? Kita letih nak tunggu Bulan muncul. Macam pungguk rindukan Bulan yang tak kunjung tiba.


Bulan janji nak muncul lepas matahari terbenam tapi sampai sekarang Bulan masih lagi menyembunyi di balik awan. Tak mengapalah kalau bulan tak mau muncul. Kita pun dah letih nak tunggu. Dah 2 DVD kita khatam termasuk Hantu Kak Limah Balik Rumah (HKLBR) yang kita dok ulang 2 kali. Cer citer cer citer kat kita napa Bulan hilang? Baik kita tunggu Husin jer la daripada tunggu Bulan. At least bole merasa naik motor Husin yang merah menyala tu sambil feeling-feeling ala era fazira ececececeh..berangan!


Pesanan buat Bulan. Jangan sampai Bumi merajuk dengan Bulan. Kalau bulan tak ada, Bumi masih ada lagi sang Mentari untuk bantu bumi bersinar dan bercahaya. Bulan memang tak pernah mengerti. Yang bulan tahu mempamerkan keegoan Bulan dengan sinar Gerhana Bulan. Eh, teringat pulak lagu iklim Gerhana Cinta Luka. Tapi Bulan tak pernah terluka kan..Bulan kan planet yang banyak debu dan sunyi..





No comments:

Post a Comment