Followers

Tuesday, December 21, 2010

..hari yang hectic..!!











Pagi yang hectic bila rutin harian yang selalu dilalui dengan tenang bertukar menjadi disaster. Apa tidaknya bila bukak mata jer dah 7.45! Waktu time macam tu biasa dah siap pakai baju nak gerak keluar dari umah tapi ni baru bangun! Macam lipas kudung lintang pukang bangun kemas tempat tidur. Tengok wardrobe konon nak amik baju yang dah iron tapi rupanya tak ada sehelai pun! Erk..!! pantas saja capai baju uniform yang dah lama tak pakai. Gosok tudung sekali lepas tu mandi. Siap mandi dan berbedak terus capai jam tutup semua suis dan gedegang bunyi pintu bilik aku tutup. Nak cepat sampai terkuat plak.




Melepasi ruang tamu terus kuar menuju tangga tutup pintu depan. Dah lambat sangat ni terus seluk beg nak amik kunci grill.Erk..apasal kosong poket beg ni. Aku jengah semula poket beg, sah tak ada! Maakkkkk!!!! camana nak g keja ni? Terperangkap kat tangga tak boleh masuk rumah even nak kuar ikut pintu grill pun tak boleh! Ya Allah sabar yot sabar...apa nak buat ni? Aku naik semula kat umah terus kuarkan kad bonuslink dari purse. Godek terus godek dengan harapan semoga boleh terbukak pintu tu walau dah kunci dari dalam. Gagal. Hampa aku. Mujur kunci kereta ada terselit satu. Aku umpil pakai kunci kereta lagi sekali dengan harapan ada jalan untuk terbuka. Nak bengkok aku umpil pun tak berjaya jugak.







Peluh dah menitis dan terasa melekit. Aduh..dalam keadaan tu sempat aku fikir dalam 10 minit tak berjaya bukak, kena call P.A bos kata lewat datang kerja tapi kalau terlalu lambat sangat, EL la jawabnya. Tapi tak abis kat situ jer, kena mintak tolong jiran bawah ker depan ker untuk bukak pintu utama umah. Kalau dorang tak boleh jugak maka nya kena tebuk lobang la. Nak tunggu orang maintenance for sure lambat punya. Adeh...peluh dah menitik ni..takper..relax tarik napas dalam-dalam. Aku amik balik kad bonuslink sekali lagi godek godek for the last chance. Phew! berjaya!!! Macam McGyver la bila dapat bukak!


Terus aku berlari menuju ke pintu bilik. Again, pintu bilik berkunci!! Aduh..apa la malang nasib arini. Kunci segugus tu semua ada kunci opis, kunci grill, kunci umah dan juga kunci bilik! Aku tahan napas lagi sekali dan terus panjat kerusi ruang tamu yang terletak sebelah bilik. Atas palang kayu pintu ada satu kunci dan aku yakin itu kunci pintu bilik dikala kecemasan. Aku amik dan terus bukak pintu, betul! Lega! Tak buang masa terus capai kunci segugus yang banyak tu tepi suis lampu dan terus tutup pintu. Arghhhh alhamdulillah..lega betul dapat semula kunci tu! Macam nak terkucil pun ada tapi kutahan jebat. Yang penting kena sampai base camp segera!











Moralnya : Kunci jam awal+iron baju awal+pastikan ada kunci spare dikala kecemasan!

No comments:

Post a Comment